امروزه اهمیت موتورهای جستجوگر بر کسی پوشیده نیست و صاحبان سایت‌ها و پورتال‌ها به دنبال کسب جایگاه بالا و برتر در این موتورها هستند. در حقیقت ارزش یک سایت به تعداد بینندگان آن می باشد. بدیهی ست سایت بدون بیننده هیچ ارزشی در وب ندارد هرچند بهترین امکانات و ظریفترین طراحی را داشته باشد. امروزه تقریبا ۹۰درصد کاربران با جستجو در وب اطلاعات خود را پیدا می کنند.

اصلی‌ترین عوامل رسیدن به بهترین جایگاه سئو: صبر و استقامت، نظم و زمان‌بندی، تولیدمحتوا خوب و بلند، زیرساخت فنی.

سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

۱- انجام موارد فنی توسط کارشناسان وب (داخلی-فنی)

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

انجام موارد فنی اولیه و پایه‌ای بر روی سایت در اینجا لیست شده است.

۲- تحلیل و آنالیز محتوا (داخلی/خارجی-تحلیلی)

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی و ارائه‌ی گزارش دقیق از موارد تحلیل به شما.

جزییات این تحلیل در اینجا آمده است.

۳- بهینه سازی محتوا (داخلی-محتوایی)

فعالیت هایی شامل تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

این مورد شامل دو بخش اصلی ست: ۱. تولید محتوا هدفدار و مناسب ۲. پختن محتوا و درج اصولی در سایت.

اصول فنی/محتوایی بهینه‌سازی محتوا در اینجا لیست شده است.

۴- لینک بیلدینگ هدفمند (خارجی-تبلیغاتی)

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

راهکارهای لینک‌سازی خارجی و تبلیغات در اینجا تشریح شده‌است.

به عنوان نمونه شما می توانید از دو روش برای قرارگرفتن سایت در صفحه اول جستجوی گوگل استفاده کنید:

۱- پرداخت هزینه هنگفت به شرکت گوگل برای جایگذاری سایت شما در صفحه اول جستجوها به ازای کلملت خاص شما. که این موقت است و فقط به عنوان تقویت‌کننده‌ی موقتی استفاده می‌شود و در صورت نداشتن محتوای خوب، بعد از مدت کوتاهی نتیجه‌ی عکس برای شما بعمل خواهد داشت.

۲- شما سایت خود را برای کلمات خاص بهینه سازی کنید. که این روش بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان سایت شما می شود. همچنین به دلیل اینکه کاربران دقیقا دنبال آن چیزی می گردند که شما سایت خود را با آن بهینه کرده اید و زمینه اصلی فعالیت سایت شما می باشد، می تواند بیشترین بازده را داشته باشد.

گروه انفورماتیک اعتباران با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به بهینه سازی سایت و پایگاه های اینترنتی مبادرت دارد که به صورت تضمینی سایت را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار می دهد.

 

بخش بلاگ الان این کلمات رو بالا کشیده
بخش مقالات می‌تونه با حداقل ۳ تا ۵ زیرسته راه اندازی بشه
بخش اخبار می‌تونه راه اندازی بشه

بخش فروشگاه باید محتوا و برچسب‌گذاری بالا انجام بشه

یه دوره‌ی ده روزه تبلیغات روی منابع مختلف باید بره

یه تعداد دامنه مشابه باید اخذ و یک صفحه ثابت به همراه لینک کلمات کلیدی و به سایت لینک بشه که اعتبار سایت رو بالا ببره

تعداد زیادی دیدگاه و امتیازدهی با یوزرهای مختلف رو سایت باید انجام بشه

کل شبکه‌های اجتماعی باید ساخته بشه و روش کلی محتوا و لینک از سایت درج بشه: فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، آپارت، لینک‌دین، ما‌اسپیس و . . .

تعداد زیادی تصویر می‌بایست در سایت تگ بشه که تو بخش تصاویر گوگل بیاد بالا

بهینه‌سازی تخصصی تک‌تک صفحات سایت باید انجام بشه که سرعت سایت اوپتیموم بشه

تبادل لینک با وب‌سایت‌های همکار و مشابه

درج آگهی تجاری بر روی وب‌سایت‌های تبلیغاتی به همراه لینک جهت بالا بردن کلیک‌خور

نصب و راه اندازی بخش ویگی و دانشنامه و لینک دادن به صفحات ویکی‌پدیا

و . . .

})