در هنگام درج محتوا می‌بایست موارد زیر را رعایت فرمایید تا نوشته‌ی شما برای موتورهای جستجو‌گر با بهترین شکل و سریع‌ترین زمان شناسایی گردد. اگر شما خواهان یک محتوای سئو شده به همراه جذابیت بالا برای خوانندگان هستید، می بایست کلمات کلیدی را که قصد دارید در نتایج جستجو از آنها ترافیک کسب کنید، حتما در جایگاه های برجسته ای از صفحه قرار دهید. اما دقت داشته باشید که استفاده افراطی از کلمات کلیدی در متن صفحه به هیچ وجه خوب نیست و از خوانایی آن می کاهد.

نکته: کلیه موارد زیر در مورد سئوی On-Page یا سئوی داخلی می‌باشد. موارد مربوط به سئوی Off-Page یا سئوی خارجی را در اینجا بخوانید.

۱. موارد و نکات فنی:

درج کلمه‌ی کلیدی در ابتدای Title-Tag

هرچه کلمه‌ی کلیدی شما در ابتدای عنوان نوشته باشد، توسط موتورهای‌جستجو بهتر شناخته می‌شود.

استفاده از چکیده مناسب Meta Description

برای مطلب خود حتما یک متن پخته و عالی به عنوان چکیده یادداشت نمایید و از کلمات کلیدی در این متن استفاده کنید. این متن کاربران را ترغیب می‌کند که بر روی  لینک شما کلیک کنند.

استفاده از SEO friendly URL

در نوار آدرس یک محتوا بهتر است که کلمه‌ی کلیدی شما حتما استفاده شود و این کلمه‌ی کلیدی با مفهوم و حدالامکان کوتاه باشد. بهتر این است که کلمه‌ی کلیدی ترجمه‌ی لاتین آن در آدرس باشد.

استفاده از فیلم، صوت و تصاویر

حداقل یک عکس در متن استفاده کنید. عکس‌ها و مولتی‌مدیا ها ارزش متن را برای کاربران بیشتر می‌کند و کلیک‌خور آن را بالا می‌برد. حتما برای تصاویر خود توضیحات و متا بدهید.

استفاده از لینک‌های خارجی

حتما در متن خود حداقل چند لینک خارجی به سایت‌های معتبر و مراجع بدهید!

استفاده از لینک‌های داخلی سایت

صفحات دیگر سایت خود را در حداقل دو لینک در نوشته‌ی خود لینک کنید. بهترین نمونه این، سایت ویکی‌پدیا است. و این کمک می‌کند که الگوریتم‌های کرولر گوگل به بن‌بست نخورند و ادامه دار باشد.

بهینه‌سازی سرعت سایت

گوگل به شدت به سایت‌های پرسرعت حساس است. همکاران ما با نصب افزونه WP Rocket این مورد را برای شما محقق می‌کنند.

استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذار در نوشته‌ها

دکمه‌های اشتراک‌گذاری بسیار خوب است و باید در جلوی چشم کاربران باشد. شبکه‌های پربازدید مانند اینستاگرام و تلگرام و واتس‌اپ و . . . و کلیک‌خور مطلب شما بیشتر باشد.

نرخ پرش Bounce-Rate را کاهش دهید.

وقتی نوشته‌ی شما تکراری یا بی‌ارزش، کوتاه، بدون مولتی‌مدیا، بدون لینک‌های داخلی، بدون هدینگ‌ها و نوشته‌های نقل‌قولی و جداول و یا در کل جذاب نباشد، کاربر پس از ورود به لینک‌شما سریع Back می‌زند و گوگل سریعا شما را از نتایج خوب حذف می‌کند. هم طول متن را افزایش میدهید هم کاربران را به مطالب مشابه راهنمایی می کنید.

ماندگاری کاربران در سایت خود را افزایش دهید. Time on Site

یکی از روش‌های کاهش نرخ پرش این است که در ابتدای مطلب خود یک لینک جذاب بذارید و کاربر با کلیک بر روی آن این مورد رو مرتفع می‌کند.

به مطالب قبلی لینک دهید

اگر در گذشته نیز مطلب مشابهی درباره مطلب حال منتشر کرده اید، حتما در طول متن صفحه به آن لینک دهید. این کار موجب افزایش اعتبار سایت شما درباره آن موضوع شده و همچنین گوگل نیز به لینک های داخلی مرتبط علاقه مند است. همچنین کاربران نیز احتمالا به مطالب گذشته شما حول آن موضوع علاقه مند بوده و این کار موجب نگه داشتن آنها در سایت می شود.

از هدینگ ها استفاده کنید

هدینگ ها (تیتر۱ و ۲ و ۳ و …) موجب ساختار بندی صفحه می گردند، بنابراین الزاما می بایست از آنها استفاده کنید. آنها در افزایش خوانایی و همینطور سئو صفحه بسیار موثرند. هدینگ ها به گوگل کمک می کنند تا مفهوم صفحه را بهتر درک کرده و از این رو موجب ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو می گردند. استفاده از زیر شاخه ها نیز موجب وضوح بیشتر مطلب برای کاربران شده و در نتیجه ساختار صفحه را بهبود می بخشد. دقت کنید که کلمات کلیدی یا مترادفات آن را در بعضی از زیر شاخه ها استفاده کنید. این جمله بدین معنی نیست که آن را در تمام زیر شاخه ها به کار ببرید، چرا که این کار موجب کاهش خوانایی متن توسط برای کاربران می گردد. حتما در متن یک تیتر۱ داشته باشید.

بهینه‌سازی تصاویر در مطلب

حجم تصاویر پایین باشد و کیفیت و اندازه‌ی آن بالا باشد. حتما کلمه‌ی کلیدی اصلی مطلب را در توصیف عکس یادداشت کنید alt

۲. موارد و نکات محتوایی:

کلیک‌های کاربران طلایی است: شما به عنوان کاربر همواره لینک‌هایی را کلیک می‌کنید که محتوای بهتری داشته باشند. پس مطالب خود را با بهترین محتوا و متن بنویسید که کاربر نسبت به کلیک کردن آن در لیست نتایج جستجو، تجریک شود!

کپی-پیست ممنوع!

به هیچ وجه متن و عکس را از سایت دیگر کپی‌-پیست نکنید. این یک سم برای نوشته‌ی شما ست و محتوای سایت شما را کاملا مسموم می‌کند.

قبل از نوشتن فکر کنید

در مورد پیام محتوای خود فکر کنید. محتوای اصلی نوشته شما چیست و پیرامون چه پرسشی می گردد. هدف از نوشته شما چیست؟ بعد از خوانده شدن مطلب توسط کاربران چه انتظاراتی از آنها دارید؟ قبل از شروع نوشتن به تمامی این پرسش ها پاسخ دهید.

درباره موضوعی بنویسید که کاربران زیادی به دنبال آن هستند

قبل از اینکه شروع به نوشتن درباره موضوعی کنید، از خود بپرسید که چه کسی این مطلب را می خواند؟ خیلی از نویسندگان مطالبی را منتشر می کنند که هیچ خواهانی ندارد و هیچ دلیل و استراتژی پشت آن نهفته نیست. آنها فراموش می کنند که این مطالب برای کاربران انسانی نوشته شده و صرفا برای ارتقا سئو، گوگل و سایر موتورهای جستجو می نویسند. هنگامی که قصد نوشتن می کنید ارزش بالایی را برای خوانندگان خود در نظر بگیرید. چه چیزی شما می توانید به آنها بگویید که فرد دیگری از عهده آن خارج است؟ چه چیزی سرویس شما را مجزا از دیگران می کند؟ چه اطلاعاتی را می توانید با آنها به اشتراک بگذارید که سایت دیگری آن را منتشر نکرده است؟

درباره مباحثی بنویسید که وبسایت های مشابه، اطلاعات ناقصی را درباره آن منتشر کرده یا اصلا تاکنون منتشر نکرده اند. جزییات بیشتری را درباره مهمترین مسائل کسب و کار خود بیان کنید تا تفاوت شما با دیگران نمود پیدا کند. نوشتن یک مطلب سئو به پر طرفدار بودن آن نیز بستگی دارد. مطلبی می تواند ارزش سئو داشته باشد که کاربرانی در اینترنت به دنبال آن باشند.

کلمات کلیدی را در ابتدای صفحه به کار برید

کلملات کلیدی را حتما در دو یا سه جمله ابتدایی صفحه به کار ببرید. این کار موجب اطمینان خاطر کاربر می گردد که مطلب درستی را برای مطالعه و پیدا کردن جواب سوال خود پیدا کرده است.

از پاراگراف ها استفاده کنید

بسیاری از افراد از پاراگراف ها در متن نوشته خود استفاده می کنند. دقت داشته باشید که نبایست هر جمله جدید را در خط جدید شروع کنید، صرفا به این دلیل که متن شما زیباتر به نظر می رسد. همواره می بایست دلیلی برای شروع پاراگراف جدید وجود داشته باشد. هر پاراگرافی نیز باید درباره موضوع مشخصی باشد و قبل از شروع هر پاراگراف از این مسئله مطمئن شوید. مفهوم هر پاراگراف می بایست در یک جمله قابل بیان باشد. اگر بیان مفهوم آن نیازمند جملات بیشتری باشد، پاراگراف جدیدی باز کنید.

از عبارات اشاره ای استفاده کنید

عبارات اشاره ای، عباراتی هستند که مخاطبان را ترغیب به خواندن ادامه آن می کنند. به عنوان مثال عباراتی مانند “اولا”، “ثانیا”، “نهایتا”، “با این وجود”، “مطمئنا” و “در واقع” از این دست هستند. همچنین کاربران معمولا به کلماتی مانند “بنابراین” و “در نتیجه” توجه زیادی نشان می دهند، چرا که میخواهند خلاصه مطلب را از این پاراگراف ها دریافت کنند. این عبارات همچنین در ساختار بندی صحیح متن، بسیار تاثیر گذارند.

مطلب خود را قبل از انتشار در اختیار همکاران خود قرار دهید

قبل از انتشار هر مطلبی در صورت امکان آن را در اختیار دوستان یا همکاران خود قرار داده و از آنها بخواهید تا آن را مطالعه کنند و درک خود از آن را بیان نمایند. اشتباهاتی را که آنها به شما تذکر می دهند را جدی بگیرید و در صورت لزوم تصحیح کنید.

طول مطلب را بهینه سازی کنید. مطالب بلند بسیار باارزش است.

حداقل از ۳۰۰ کلمه در متن محتوای خود استفاده کنید. گوگل نوشته های بلند را دوست دارد، اما اگر مطلب شما بسیار بلند باشد، باعث هراس بازدید کنندگان خواهد شد. پیشنهاد ما اینست که حول و حوش ۷۰۰ کلمه در مطالب صفحه بنویسید و کلمات کلیدی مورد نظر را در حدود یک درصد در متن صفحه به کار ببرید. بنابراین در متنی که دارای ۳۰۰ کلمه است تقریبا سه بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

قطعا محتوای ۳۰۰-۴۰۰ کلمه‌ی قابل رقابت به یک مطلب ۱۵۰۰ نیست! تعداد کلمات ۱۰ نتیجه اول هر صفحه گوگل بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه می‌باشد.

استفاده از کلمات توصیف‌کننده در عنوان نوشته

استفاده از کلماتی که کاربران را برای کلیک تحریک کنند مانند جدیدترین، بهترین، راهکارهای عملی، مفیدترین، کوتاهترین راه، بیشترین تاثیر، قوی‌ترین مطلب، تنها راه، اولین مطلب و . . .

استفاده از کلمات کلیدی مترادف و مرتبط LSI-Keyword

از کلمات و عبارات و متن و محتوایی که بیشترین نزدیکی به کلمه‌ی کلیدی اصلی شما دارند استفاده کنید تا متن شما بیشترین ارتباط با کلمات دیگر را داشته باشد. مثلا اگر در مورد «درب‌ضدسرقت» می‌تویسید، از کلمات مرتبط مانند «قیمت درب ضد سرقت» «فروش درب ضد سرقت» «درب ضد سرقت اصل»  آن استفاده کنید.

بهترین راه این است که کلمه‌ی کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید و به پایین صفحه‌ی اول بروید و لیست کلمات مرتبط را ببینید.

به طور منظمی نسبت به انتشار مطالب جدید اقدام کنید

اضافه کردن مطالب کاربردی به صورت مرتب در وب سایت موجب زنده نگه داشتن سایت می گردد. گوگل سایت هایی را که فعال نیستند کمتر پایش می کند و به مراتب رتبه پایین تری به آنها می دهد.


(البته همکاران ما با نصب افزونه‌ی Yoast بر روی سایت شما، کلیه این موارد توسط افزونه بصورت زنده و هوشمند کنترل و به شما اعلام می‌گردد.)

 

تعرفه‌ها:

۱. تولید و ترجمه:

  • متن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کلمه‌ای: ۴۹۰.۰۰۰ ریال.
  • متن ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه‌ای: ۷۹۰.۰۰۰ ریال.
  • متن ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ کلمه‌ای: ۱.۲۹۰.۰۰۰ ریال.

۲. سئو‌کردن و درج محتوا:

  • متن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کلمه‌ای: ۲۹۰.۰۰۰ ریال.
  • متن ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه‌ای: ۳۹۰.۰۰۰ ریال.
  • متن ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ کلمه‌ای: ۶۹۰.۰۰۰ ریال.

(این موارد علاوه بر رعایت موارد فوق شامل تولید و طراحی تصاویر و جداول و نقل‌قول‌ها و جذاب‌سازی مطلب و قالب و ساختارسازی آن نیز می‌باشد.

آموزش درج محتوای سئو شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

})